The Golden Ratio Day

Once said, that God loves mathematicians more than any other professions, since they pursue the truth with their very souls. And God build the universe by His very Godly Maths.

I would not say anything else, but to those who love numbers – Happy Phi Day to you all!

Iklan

9 pemikiran pada “The Golden Ratio Day

  1. Yesterday was a Pi day, not a Phi day….
    Pi is a circle constant, which is the ratio of circumference to its diameter. While phi is a golden ratio/golden section… Pi is 3.14159…… while Phi is 1.618…..
    Cmiiw ya, Cahya… 🙂
    Thank you… ^^

    Suka

  2. Pi day itu agak membingungkan juga bagi saya. Karena saya pikir nama tokoh Novel “Pi”, yang lengkapnya Piscine Patel 😀
    Komentar mbak celoteh membantu banget memberi kejelasan hahaha…

    Suka

    1. trus aku kayanya udah balesin komen mb Jessmite tapi kok gak ada, haha… ulangi ah….kmrn pake HP soalnya…

      Nah, tokoh Piscine Patel ini bisa menuliskan bilangan pi sampai ratusan angka di belakang koma, sampai satu papan tulis penuh dan membuat gurunya takjub. Jadi tetep ada hubungannya lah ya antara tokoh ini dengan bilangan pi. hehe…..

      Suka

Tinggalkan Balasan

Isikan data di bawah atau klik salah satu ikon untuk log in:

Logo WordPress.com

You are commenting using your WordPress.com account. Logout /  Ubah )

Foto Google+

You are commenting using your Google+ account. Logout /  Ubah )

Gambar Twitter

You are commenting using your Twitter account. Logout /  Ubah )

Foto Facebook

You are commenting using your Facebook account. Logout /  Ubah )

Connecting to %s

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.